מחשבת הפרשה: "מה אתה רוצה מעצמך" \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר No Comments on מחשבת הפרשה: "מה אתה רוצה מעצמך" \\ הרב אריאל שחר

    "מה היא חכמת חיים ומה עושה אותנו למצליחים יותר"?

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדוע הפרת נדרים תלויה בראשי המטות והחכמים שבישראל, וכיצד חלה ההפרה הלא נדר הוא נדר?

    מבוכה גדולה שורה עלינו כאשר אנחנו מגלים פער גדול בין כוח הרצון לבין היכולת לממש אותו, לא פעם אנחנו מבטיחים לעצמנו הבטחות שבקושי מחזיקות ימים מספר או אפילו שעות בודדות, וכך אנו חשים תחושת התסכול בגלל חוסר היכולת לייצר רצון אחיד בהווה ובעתיד. לשם כך חדשה התורה את המושג 'נדר'.

    הנדר הוא קצה כוח רצון האדם והיכולת לקבע אותו ללא שינוים ותמורות ברגעי חולשה והסחות הדעת החיצוניות, אלו העלולות לערער את נפש האדם והרצון שנקבע בתחילה מתוך חשיבה נכונה והחלטה מושכלת. אך גם את הנדר לעיתים יש לעקור בעקבות רצון שקדם לו, על כך מדברת פרשת מטות.

    ראשי המטות שלפי הגדרת חז"ל נקראים 'מומחים', הצליחו להיות אנשי חוכמה ודעת ולהגיע לדרגתם על ידי התמדת כוח הרצון ואיסוף כל כוחות הנפש לרצון אחד, האדם החכם מחובר לעצמו לרצון הקבוע שלו, אף אדם לא יוכל להניא את האיש החכם בעקבות גירוי עיניים ותשוקת לב שמגיעים וחולפים ברגע קטן.

    רק איש חכם יכול להפר ולעקור את הנדר על ידי עקירת כוח הרצון למפרע, 'מציאת הפתח' להתרת הנדר יכולה להיעשות רק על ידי חכם שיודע לזהות רצון אמיתי שקדם לרצון הנדר. 

    הנודר שמתחרט על נדרו נמצא כעת בסתירה בין רצונות ונדרים מרגיש ומוגדר כרסיסי אדם, בכדי לדעת מהו הרצון האמיתי שלו עליו לאסוף את עצמו ולהגיע לאדם השלם 'החכם' בשביל ללמוד ולדעת איך לראות ולבנות את עצמו.

    אדם שמרגיש לעיתים קרובות טלטלות וסערות בעקבות רצונות סותרים וחוסר יכולת לממש כוח רצון אחד למשך תקופה בהתמדה צריך לשאול את עצמו רצונות העיקריים שלי ועל איזה רצונות אני מוכן לוותר לשם הגשמת השאיפות והחלומות הגדולים שיש לי. לעולם לא נדע מהו הרצון האמיתי שלנו כל עוד לא נדע על מה אנחנו מוכנים לוותר.

    כלל ראשון בבנייה עצמית הוא לדעת מה אתה רוצה מעצמך, כי אם אתה יודע מה באמת אתה רוצה מעצמך קל לנפש שלך לוותר על רצונות אחרים בלא לחוש תחושת הפסד, שהרי הרצון החיובי והאמיתי כבר ממלא אותה בתחושת סיפוק, רק כך תוכל לחיות בשלום עם עצמך כי תחיה בשלום עם הרצון שלך בלא להפר אותו.



    0 תגובות